W ubiegłym roku brytyjska prasa i telewizja prześcigały się w podawaniu informacji o właściwościach zdrowotnych owoców borówki. Były to najświeższe dane uzyskane od naukowców i dietetyków. Kampania medialna zaowocowała gwałtownym wzrostem zainteresowania konsumentów owocami borówki.
W ciągu ostatniego sezonu obroty handlowe tymi owocami w Wielkiej Brytanii prawie się podwoiły (wzrosły z 14,7 mln funtów do 26,2 mln funtów! Przedstawiciele Tesco w tym kraju informują, że w ostatnim sezonie sprzedali o 185% owoców borówki więcej niż rok wcześniej. Tak duże zainteresowanie w tak krótkim okresie nie było dotąd spotykane w przypadku żadnego innego gatunku owoców, twierdzą brytyjscy hurtownicy zaopatrujący sklepy. Podaż z trudnością zaspokaja popyt, tym bardziej że większość owoców borówki na rynku brytyjskim pochodzi z importu.
Na podstawie: Hasło Ogrodnicze 7/2005 oraz Eurofruit 5/2005